neděle 1. června 2014

stříhání

V sobotu dopoledne odjel P. s holkama k babičce, já jela odpoledne za nimi a mezi tím jsem měla pár hodin na to, abych se vrhla na stříhání šatů. Byla to docela sranda, takový malý boj se čtyřmi a půl metry látky. :-D

Postup jsem nastudovala u Sarah na jejím blogu Romantic history, má tam několik postů o šití gotické cotehardie a velice pěkně popsaných a nafocených.

Na fotkách je podšívka našpendlená k samotným šatům, přišila jsem ji při okrajích, aby mi pak při konečném sešívání neutíkala. 

Pro získání střihu na živůtek jsem postupovala podle návodu zde, pomohla mi při tom kamarádka. Jako zkušební látku jsme použily bavlnu, což se pak ukázalo jako ne moc dobrý nápad, protože při přenesení na len se střih zdeformoval a já tak musela hodně upravovat přímo na svém těle. Pomocnou ruku podal můj drahý muž, i když ani pořádně nevěděl, co po něm vlastně chci. :-D
Po úpravě jsem ušila další zkušební živůtek, tentokrát jsem vyhrabala v syslírně tenší balvnu, která byla strukturou a tuhostí velmi podobná zelenému lnu a živůtek už seděl pěkně. Trošku mě ale trápí průramky, se kterými si nějak nevím rady. Zkušební rukáv mě trošku táhl v podpaží, budou potřeba úpravy.




3 komentáře:

  1. Stassy, paráda. ta červená je krásná.

    Mě ty průramky taky trochu táhnou. Uvidím, jak to bude sedět, až budu mít hotové dírky na šněrování. Dnes jsem začala a mám jich sotva čtvrtinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy to vás obě obdivuju a těším se na výsledek. Na takový šití si zatím netroufám.

      Vymazat
    2. Jíťo, díky, i já se těším. :o) Za sebe můžu říct, že šaty vypadají moc pěkně i jen tak nahrubo, nedošité. Myslím, že moji představu o tom, jak budu krásná, si splním. :-D

      Vymazat